söndag 11 november 2012

Autumn! 20:52

Vilken helg. Precis hemkommen från stan och simningen. Sitter nu och försöker vila upp mig så mycket som möjligt inför för kommande vecka. Jag har en hel del plugg som måste göras, så det är inte omöjligt att det kan bli några sena kvällar. Tur är att jag har serie och titta på under tiden. Märkt att det går så mycket bättre att plugga med det i bakgrunden.



Precis ätit och har världens bästa föräldrar som gjort lite créps och frågar mig om jag vill ha pannkakor till frukost i morgon och steker några till mig. Kan ju inte börja veckan så mycket bättre just nu! Annars så sitter jag inte gör så mycket. Sitter här i sängen med mina filtar runt mig och har Charlie här bredvid. Lyssnar på lite musik, ska snart slå på lite serie och bara känna hur höstvädret viner utanför och känna hur lycklig jag är! 


 En sak som jag märkt. Jag är rätt bakvänd på något vis. Flertalet av oss människor skulle nog inte säga nej till en vecka på en vit sandstrand istället för det här höstvädret som bara är mörkt, kallt och allmänt otrevligt. Men saken är att jag gillar det. Höst, mörker, regn åska, dimma. Jag blir glad och får energi utav det. Känner "åh vad skönt, lite regn idag"
Det är ju inte så att jag stannar inne och surar om jag vaknar till 25grader och strålande sol i morrn. Det är inte det. Men jag gillar helt enkelt mörkt, regnigt och när det är riktigt höstväder ute!


Jag måste få lägga upp en bild på min söta Charlie. Ända sen 2003 har han varit med. Så gossugen så det finns inte. Som han nu har fått konkurrens på. Han är väldigt social, ska alltid vara med och se vad som händer. Förutom när han ligger utslagen mitt på sängen och sover. Han är världens finaste katt helt enkelt.

Nu blir det att vila upp sig med te och serie. Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar