onsdag 7 november 2012

Vilken dag! 20:36


Åh vilken dag. Omilt väckt kl 06, USA-valet, skolan, plugg, serie, Benn&Jerry´s. Vet knappt vart jag ska börja. Men i morse så fixade jag mig lite frukost och tittade på slutet på USA-valet. Såg blad annat Obamas segertal. Riktigt bra. Så bra så att jag fick en liten klump i halsen ett par gånger. Verkligen kul att han får sitta fyra år till nu.
Skönaste bilden jag hittade.
Did you hear? Did you hear that? I´m the president!-->
Nästan så att jag vill köra en Oh Snap! 

Under dagen så tog jag mig en riktig funderare. Jag är inte intresserad av sport, inte epolitik osv. Men när det är något stort på gång, då vill jag gärna vara med och vara delaktig. Som tex OS stort, massa människor och allmänt mäktigt. Självklart att jag tittar på OS Eller som idag bara. Inte ett dugg intresserad av politik. Men det var mysigt att sitta och titta på slutet på valet. För det om något är ju stort. Likaså, idrottsgalan och alla galorna som går på tv i början av året. Sånt tittar jag väldigt gärna på. Kort och gott. När det är storartade saker på gång. Då vill jag vara med.


Jag överlevde UF och textningen i skolan.. säger bara det, ÄLSKA musik! Woop Woop!
Väl hemma så slog jag mig ner i sängen. Plockade fram filtar, Benn&Jerry´s, serie och plugg och satte igång med det. Har prov i svenska på fredag, medeltiden.. Så jag lär ju se till att klara det. Känner att jag greppar det. Ska checka lite saker i morgon men annars så är det luugnt med det.

Men vad värre är att jag såg att jag på något mystiskt vis har ett kapitel i företagsekonomin göra. Plus fetaste uppsatsen i geografi. Alltså.. just sayin! Skolan tar ens liv på riktigt! Dag in och dag ut.. Har flera lika stora uppsatser att skriva i geografi när jag är färdig med pågående.

Ett sätt som är perfekt för mig är. Slå mig ner i sängen. Ta fram lite filtar, slå på en serie och låt den rulla medans du pluggar så kan man titta lite smått då och då, köp något på Ica på vägen hem. Funkar så mycket bättre att plugga för mig nu än förut. Tack serier för att ni finns!

Benn&Jerry´s... Alla säger att det är värt pengarna men jag tyckte bara att den var dyr, inte alls så speciell, vanlig glass liksom. Finns helt klart godare! Men ska prova en typ kopia, någon Italiensk glass i liknande förpackningar.
Nu blir det fortsatt plugg och serie!


Här har ni Obamas tal, så grymt bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar